Siteplus

KRİZ DÖNEMİNDE SITEPLUS FARKI

“Pandemi döneminde Siteplus’ın bu süreci nasıl yönettiğini Siteplus Genel Müdürü Emrah Şahin’e sorduk!”

Pandemi nedeniyle Mart-Haziran ayları arasında çalışma hayatında çeşitli zorluklar ile karşılaştık. Ne yazık ki firmalardan müşterilerini, çalışanlardan işlerini kaybedenler oldu. Şirketlerin farklı uygulamalar ile bu süreci göğüslemeye çalıştığını gördük. Siteplus bu süreçte nasıl bir çalışma düzenine geçti? Personelinin mağdur olmaması için ne gibi önlemler aldı?

Tüm dünya olarak çok zor zamanlardan geçiyoruz. Bu zor zamanda tüm şirketler ayakta durabilmek için çok çaba sarf ediyor. Siteplus bu süreçte öncelikli olarak personelinin sağlığını korumayı amaçlayarak hareket etti. Merkez ofis çalışanlarımızdan işini evden de yürütebilecek olanlar evden çalışmaya başladı. Operasyon kanadımız ise dönüşümlü olarak çalışmaya devam ettiler. Bu süreçte hiçbir çalışanımızı mağdur etmedik. Sektörde işten çıkarmaların arttığını duyuyor, görüyoruz. Siteplus olarak bu süreci bahane ederek hiçbir çalışanımızı işten çıkarmadık.

Bazı projelerimizde müşteri talebi ile Kısa Çalışma Ödeneğinden faydalanıldı.

Çalışmak durumunda olan personelimiz için gerekli tüm kişisel koruyucu donanımları (KKD) sağladık. Konuşmamızın başında da belirttiğim gibi öncelikli amacımız personelimizin sağlığı.

Hizmet sektöründe birden çok alanda faaliyet gösteren firmanızın bu alanlarda özellikle hassasiyet gösterdiği konular neler oldu?

Hem personel hem hizmet verdiğimiz müşteri sağlığı bizim hassas noktamız. Temizlik kanadında bu hep böyleydi, bu süreçte güvenlik hizmetinde de müşteri sağlığını gözetmek oldukça önem kazandı. Temizlik personelimize olağan süreçte sağladığımız hijyen, dezenfeksiyon ve sanitasyon eğitimlerini yoğunlaştırdık. Bu eğitim programlarına güvenlik personelimizi de dahil ettik. Eğitim ekibimiz uzaktan eğitimlerle tüm Türkiye’deki personelimize ulaşarak gerekli eğitim desteğini sağladı. Bu süreçte en büyük görev onlara düştü aslında.

İnsan kaynakları yönetimini konuştuk. Biraz da müşteri ilişkilerinin nasıl yönetildiğinden söz eder misiniz? Bu süreçte müşterilerinizden ne gibi talepler geldi? Sorunlarınız olduysa nasıl bir çözüm süreci yürüttünüz?

Bu zor zamanda Siteplus olarak personelimizin olduğu kadar müşterilerimizin de yanındaydık. Tüm müşterilerimizle telekonferans / video konferanslar aracılığı ile ulaşılmaya çalışarak bu süreçteki ekstra taleplerini dinledik.

Tahmin edersiniz ki birçok müşterimizin ortak talebi ek dezenfeksiyon işlemiydi. Verdiğimiz diğer hizmetlerin yanı sıra dezenfeksiyon işlemleri ile de müşterimizin yanındaydık. Operasyon ekibimiz bu süreçte oldukça yoğun çalıştı. Ancak güçlü bir İSG kadromuz var, tüm bu süreç onların sıkı kontrolünde yürütüldü. Gerek uzaktan gerek tüm önlemler alınmış olarak yüz yüze eğitimlerle bu yoğun tempoda sıkıntı yaşamadık. Aynı zamanda gerekli KKD desteğini sağlamak için Satın Alma Birimimiz de gerek ofisten gerek evden oldukça yoğun çalışarak süreç bir problem yaşanmadan yönetildi.

Sonbahar aylarında koronavirüs salgınının 2.dalgasının olabileceğine yönelik bir endişe var. Uzmanların da tedbiri elden bırakmamaya yönelik uyarılarda bulunduğunu görüyoruz. Böyle bir durum için oluşturduğunuz bir eylem planı var mı?

Pandemi sürecinin başlarında Eğitim-Denetim, İSG ve Kalite Birimlerimiz derhal bir Eylem Planı oluşturmak için çalışmaya başladılar ve sürecin getirdiği yeni uygulamalar doğrultusunda bu eylem planları devamlı olarak güncellendi. Karantina süreci sonrasında ise Yeni Normal Sürece uyum için eylem planları oluşturuldu ve personel bu planlar doğrultusunda eğitilip yönlendirildi.

Aslında yeni normal süreçte de karantina zamanında olduğu gibi tüm önlemler hiçbir esneklik olmadan devam ediyor. Bu sebeple endişe duyduğumuz 2’nci dalga durumuna da hazırız.

Yeni “normal” döneminde şirketiniz ve hizmet verdiğiniz sektörlerde ne gibi değişimler olacağını öngörüyorsunuz?

Açıkçası eski normale dönebileceğimizi düşünmüyorum. Farklı bir “normal” bekliyor artık bizi. Tüm dünya olarak ekonomik açıdan zor günler bizi bekliyor. Siteplus olarak bunu bekliyoruz ve bu durumu hasarsız olarak atlatmak için operasyonda yaptığımız gibi finansal olarak da eylem planlarımızı oluşturduk.

(Bu yazı Temmuz 2020 tarihli Siteplus ARTI dergisinde yayımlanmıştır.)